Túra za kláštormi – cisármi – umelcami

• okružná trasa
  • vyhliadky
  • možnosť občerstvenia
  • vhodné pre rodiny s deťmi
  • kultúra / história
  • botanickej zaujímavosti

Detaily pre: Túra za kláštormi – cisármi – umelcami

Krátky opis

Jedinečná cyklotrasa určená na túru na „univerzálnom trekingovom bicykli“ alebo elektrobicykli vám na pestrých necelých 62 kilometroch odhalí, čo robí Viedenský les ako bývalé cisárske sídlo, sídlo kláštorov a umelcov takým výnimočným

Opis

Trasa vedie z Laxenburgu, začínajúc v zámockom parku Laxenburg, smerom na juh po cyklotrase EuroVelo 9, popri slnkom zaliatych vinohradoch, mnohých poliach a záhradách. Po odbočení na „trasu Thallern“ cez cisárske mesto Baden, kde môžete dopriať trochu úľavy svojim unaveným lýtkam v badenských rímskych kúpeľoch, trasa pokračuje po cyklotrase Helenentalradweg až k hotelu Krainerhütte a ďalej po „cestičke údolím Helenental“, po takzvanej „Helenentalskej trase“ naprieč romantickým údolím Helenental. Po trase, ktorá sčasti vedie cez príjemný listnatý les, sa ďalej dostanete priamo k zámku Karmel Mayerling a k opátstvu Heiligenkreuz, ktoré vám sľubujú pôsobivý zážitok!  Trasa pokračuje cez lesy a lúky, ktoré sú typické pre Viedenský les, až do Siegenfeldu a ďalej do Gaadenu. Odtiaľ sa vrátite po „trase Thallern“ do Hinterbrühlu, ktorý bol v období biedermeieru miestom stretnutí významných maliarov a hudobných skladateľov. Cyklotrasa Mödlingbach vás pozdĺž zurčiacej riečky Mödlingbach zavedie späť na cyklotrasu Thermenradweg, kde sa „túra za kláštormi – cisármi – umelcami“ končí. O príjemné zastávky počas cesty sa postarajú početné hostince, hostitelia a viechy so širokou ponukou služieb špeciálne pre cyklistov, ktoré sú typické pre oblasť Viedenského lesa!

Atrakcie:

• popri kanáli Wiener Neustädter Kanal, Schwechate, Mödlingbachu
  • cez slnkom zaliate vinice vinohrady
  • kúpeľné a cisárske mesto Baden
  • romantické údolie Helenental
  • Najlepšie výletné ciele: Zámocký park Laxenburg, rímske kúpele Baden, opátstvo Heiligenkreuz, Karmel Mayerling(poľovnícky zámok Mayerling)
  • typický listnatý les a rozľahlé lúky v biosférickom parku Viedenského lesa
  • po stopách Beethovena a Schuberta
  • príjemné zastávky v početných viechach
  • mnohí hostitelia pozdĺž trasy so širokou ponukou služieb pre cyklistov
Počiatočný bod túry

Laxenburg

Cieľový bod túry

Opis trasy Túra za kláštormi – cisármi – umelcami

Začiatok pri zámockom parku Laxenburg – cesta cez Laxenburg k cyklotrase Thermenradweg (EuroVelo 9) smerom na juh – pri Pfaffstättene: z EV9 nezabudnite odbočiť na Badnerstraße a pokračujte až k hlavnému námestiu v Pfaffstättene (obecnému úradu), tam odbočte doprava – choďte smerom k trase Thallern – pokračujte po trase Thallern – cez Baden pri rímskych kúpeľoch prejdite na cyklotrasu Helenentalradweg a smerom do údolia Helenental – Pozor: Na začiatku cesty po cyklotrase Helenentalradweg, na úrovni Krainerhütte prejdite doľava hore na Helenentalskú trasu (= „cestičku údolím Helenental“) – na Allander Höhe – choďte po úzkom chodníku doľava – za križovatkou pokračujte smerom na Heiligenkreuz – ďalej znovu po Helenentalskej trase (po pohodlne zjazdnej štrkovej ceste) až do Siegenfeldu – v Siegenfelde choďte chvíľu po trase Reisetbergstrecke až k božej muke – odtiaľ pokračujte po trase Thallern smerom na Gaaden. (Pozor: trasa Thallern je značená v opačnom smere!) – Chvíľu pokračujte po ceste prvej triedy takmer až k Höldrichsmühle. – Za obcou Hinterbrühl si môžete vydýchnuť na cyklotrase Mödlingbach, ktorá vedie mierne z kopca – odbočka na cyklotrasu Thermenradweg (EuroVelo 9) smerom na Laxenburg.

•  Alternatívny príjazd železnicou Südbahn do Mödlingu alebo Badenu
  • autom
  • na bicykli po cyklotrase Triesting-Gölsental alebo po Dunajskej cyklotrase (smerom z Viedne a Schwechatu) na EuroVelo 9A a EuroVelo 9.
Ďalšie informácie / odkazy

Verantwortlicher für den Inhalt dieser Tour
Wienerwald
Letzte Aktualisierung: 26.03.2024

Erlebnis in Etappen:
Wer es gemütlich angehen möchte, wählt das Erlebnis auf der Klöster Kaiser Künstler Tour in dem Fahrkönnen angepassten Etappen.

„Kaiser“- Etappe: Laxenburg bis Baden
Charakteristik: Leicht!
Die Strecke verläuft auf dem Thermenradweg (EuroVelo 9) immer gemütlich entlang dem Wiener Neustädter Kanal. Bei Pfaffstätten zweigt man vom EuroVelo 9 unmittelbar nach der Unterführung der Badnerstraße Nr. 212 ab und fährt bis zur Kreuzung Hauptstraße/ Rudolf-Kasper Gasse. Ab hier folgt man dem Weingartenradweg oder bleibt im Zentrum der Kaiserstadt Baden wo mit kaiserlichen Köstlichkeiten aufgewartet wird.

Besonderes Highlight der Etappe:

*Verkosten mit Lounge Charakter: Freigut Thallern – Gebietsvinothek_neuer Spirit zwischen Klostermauern

*Mondscheinkonzerte _ Kaiserstadt Baden

„Klöster“ - Etappe: Baden bis Heiligenkreuz
Charakteristik: Sportlich!
Folgt man von Baden Zentrum ausgehend dem Weingartenradweg, so fährt man auf der Helenentalstrecke in das romantische Helenental ein. Achtung, ab der Brücke Richtung Augustinerhütte bewegt man sich bereits direkt auf einer MTB/ Trekking-Strecke entlang der Klöster Kaiser Künstler Tour, die dem Radfahrer bis zum Karmel Mayerling und dann weiter bis zum Stift Heiligenkreuz einiges abverlangt. Auf dieser Etappe sorgen nicht nur die idyllischen Plätze entlang der Schwechat, sondern auch hunderte Jahre alten Geschichten der beiden Klöster für spirituelle Momente.

Besonderes Highlight:

*Erfrischung abseits von Bad & Pool: Abkühlung an idyllischen Plätzen an der Schwechat im Helenental – „Poetischer Moment“
*Stift Heiligenkreuz: Überraschend: Chartstürmer Mönche

„Künstler“ - Etappe: Heiligenkreuz bis Laxenburg

Charakteristik: Sportlich!
Gut gestärkt mit der feinen Klostercremeschnitte startet man diese Etappe auf der Klöster Kaiser Künstler Tour über die Helenentalstrecke und der Reisetbergstrecke bis nach Siegenfeld und weiter bis nach Gaaden, wo man ein kurzes Stück auf der Badenerstraße B11 passiert. Genussvoll inmitten des Wienerwald typischen Laubwaldes zieht man weiter bis nach Hinterbrühl, wo bereits klar wird, warum sich hier in dieser südlich angehauchten, eleganten und naturverliebten Landschaft bereits Künstler wie Schubert und Beethoven inspirieren ließen. Nach einem Stopp in der Höldrichsmühle unter Linden auf eine Schuberttorte fährt man weiter auf der ebenen Mödlingbach-Radroute bis nach Biedermannsdorf und von dort zurück nach Laxenburg.

Besonderes Highlight:

*Ziel in Laxenburg – „Sich fühlen wie der Kaiser auf Sommerfrische: Bootsfahrt auf der Teichlandschaft des Schlosspark Laxenburg“

Bezpečnostné opatrenia

Die Strecke ist durchgehend mit "Klöster Kaiser Künstler Tour" beschildert!

ACHTUNG: Die Klöster Kaiser Künstler Tour ist im Zeitraum von 1. November bis 28. Februar aufgrund der Winterruhe gesperrt!

Mapa doporučená

Mapa Wienerwald Tourismus – „Radfahren im Wienerwald“ („cyklistika vo Viedenskom lese“)

Tip autora
  • Celkovo veľmi pestrá a krásna cyklotrasa!
  • Na túto trasu sa vydajte iba na horskom alebo trekingovom elektrobicykli!
  • Nenechajte sa odradiť prvým úsekom trasy medzi obcami Laxenburg a Guntramsdorf – využite túto prvú cyklotrasu a dobre si na nej zajazdite!
  • Najmä v lesnatej oblasti budete prechádzať po trekingových trasách pre horské bicykle, ktoré sú podobne ako trasa Thallern značené v opačnom smere. Nenechajte sa tým zmiasť!

Viac zájazdov okolo východiskového bodu