Túra k Wetterkoglerhausu cez Marienseer Schwaig

Pešia túra od Biotop Mariensee (Neuwald) do Chata Wetterkoglerhaus na vrchu Hochwechsel

To view this content, you need to accept our Cookies. Change Cookie Settings

Vlastnosti
  • vyhliadky
  • možnosť občerstvenia
  • vhodné pre rodiny s deťmi
  • túra na štít

Detaily pre: Túra k Wetterkoglerhausu cez Marienseer Schwaig

Krátky opis

Najkratšia cesta k chate Wetterkogelhaus vedie od biotopu v Mariensee popri chate Marienseer Schwaig na vrch Hochwechsel. Odporúča sa príjazd autom do Mariensee!

Opis

Táto trasa je prístupovou cestou k dvom chatám: Wetterkoglerhaus a Marienseer Schwaig

Na mnohých horských pastvinách v pohorí Wechsel môžete toho vidieť naozaj veľa a kochať sa krásnymi výhľadmi. Najpôsobivejší výhľad sa vám však naskytne pri chate Wetterkoglerhaus, ktorá leží vo výške 1743 metrov na najvyššom bode pohoria Wechsel, na vrchu Hochwechsel. Jedinečný výhľad na všetky strany siaha cez Semmering a Rax až k vrchu Schneeberg – a dokonca až za rakúske hranice do Slovinska a Maďarska. Za týmto výhľadom sa dostanete za pomerne krátky čas z Mariensee. Turistický chodník, ktorý je vhodný pre celú rodinu, vedie okolo chaty Marienseer Schwaig priamo na vrchol. Na chate Marienseer Schwaig môžete ochutnať domáce špeciality, ako aj produkty z vlastnej záhrady. K horskej chate sa dostanete aj po tematickom chodníku „Divoká voda“ (Wildwasser). Po výstupe na chatu Wetterkoglerhaus si môžete pochutnať na miestnych kulinárskych špecialitách, ako napríklad na vynikajúcej pečenej fašírke. Na chatu Wetterkoglerhaus sa dostanete aj z horskej stanice lanovky v Mönichkirchene. Táto trasa leží priamo na jednom z turistických chodníkov Viedenského alpského oblúka. Odtiaľ môžete pokračovať smerom na Arabichl a Feistritzsattel.

Počiatočný bod túry

Biotop Mariensee (Neuwald)

Cieľový bod túry

Chata Wetterkoglerhaus na vrchu Hochwechsel

Opis trasy Túra k Wetterkoglerhausu cez Marienseer Schwaig

Od parkoviska pri biotope choďte po turistickom chodníku označeným číslom 51. Držte sa vľavo a choďte stále po chodníku. Ten vedie popri chate Marienseer Schwaig. Odtiaľ choďte ďalších 1,5 km po turistickom chodníku k chate Wetterkoglerhaus na vrchu Hochwechsel.

Príchod

Z Viedne choďte po južnej diaľnici A2. Zvoľte výjazd Aspang-Edlitz, pokračujte po ceste B54 smerom na Aspang, tam na kruhovom objazde použite tretí výjazd (Gutenberggasse). Odbočte doprava na ulicu Bahnstraße, potom odbočte mierne doprava na ulicu Mühlgasse. Tá sa skrúca mierne doprava a prechádza do ulice Sonneck, odbočte doľava na cestu L4184. Pokračujte po ceste L4184 do Mariensee. Prejdite cez obec až na koniec údolia/k parkovisku pri biotope. Z Grazu choďte po južnej diaľnici A2. Zvoľte výjazd Pinggau, pokračujte do obce Haideggendorf. Na kruhovom objazde použite tretí výjazd (Steinamangerer Str./B63). Odbočte doprava na Wechsel Str./B54. Odbočte doľava smerom na Mönichkirchen a pokračujte po ceste. Ďalej smerom na Mönichkirchner Schwaig/Schaueregg, potom pokračujte smerom na Neustift am Alpenwald. Ďalej smerom na Mariensee. Prejdite cez obec až na koniec údolia/k parkovisku pri biotope.

Parkovanie

Mariensee: Parkovisko pri biotope na konci údolia, možnosť parkovania po pravej strane.

Zo stanice Wiener Neustadt sa odvezte regionálnym vlakom (smer Aspang-Markt) až do konečnej stanice. Choďte taxíkom k východiskovému bodu alebo regionálnym autobusom č. 1764 (smer: Mariensee Almbauer) a vystúpte na zastávke Mariensee Gh Haidbauer. Odtiaľ choďte 40 minút pešo k východiskovému bodu.

Bližšie informácie na stránkach www.oebb.at, www.vor.at

Ďalšie informácie / odkazy

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vybavenie

Vždy si so sebou zoberte príslušné mapy. Na túru si obujte vhodnú pevnú obuv, zoberte si so sebou ochranu proti slnku aj proti dažďu, ako aj vodu a nejakú maličkosť na zjedenie. Nezabudnite na svoj mobilný telefón a uložte si doň číslo linky tiesňového volania horských záchranárov: 140

Bezpečnostné opatrenia

Chceme, aby vaše túry po Viedenských Alpách boli krásnym a bezpečným zážitkom. Preto vás prosíme, aby ste dodržiavali nasledujúce pokyny:

Pri voľbe trasy sa uistite, či zodpovedá vašim skúsenostiam, ako aj vašej kondícii. Vopred sa informujte o predpovedi počasia na daný deň. Počasie sa v horách dokáže meniť prekvapivo rýchlo. Preto na cestu vyrážajte vždy s potrebnou výbavou (napr. ochranou proti dažďu).

Skontrolujte si, či sú chaty a oddychové stanice, ktoré po ceste chcete navštíviť, otvorené. Pred cestou niekoho informujte o výbere svojej trasy a predpokladanom návrate.

Mapa doporučená

freytag&berndt WK422

Tip autora

svoju túru s pobytom v regióne pohoria Wechsel. Napríklad na horskej pastvine Mönichkirchner Schwaig v penzióne s raňajkami Koderholt alebo v hostinci Alpengasthof Enzian. Nezabudnite si so sebou vziať pozorovacie zariadenie Wiener Alpen Viewer v praktickej príručnej forme!

Viac zájazdov okolo východiskového bodu