Túra na Pollereshütte (od Maria Schutz)

Pešia túra od Pútnický kostol Maria Schutz do Chata Pollereshütte na Sonnwendsteine

To view this content, you need to accept our Cookies. Change Cookie Settings

Vlastnosti
  • vyhliadky
  • možnosť občerstvenia

Detaily pre: Túra na Pollereshütte (od Maria Schutz)

Krátky opis

Túra z pútnického miesta Maria Schutz cez severnú stranu Sonnwendsteinu k Pollereshütte.

Opis

Vo výške 1523 metrov nad morom leží vrchol Sonnwendsteinu s malým horským kostolom, odkiaľ sa vám naskytne prekrásny výhľad. V jeho bezprostrednej blízkosti vo výške 1481 metrov leží chata Pollereshütte. Na slnečnej terase si môžete vychutnať nádherný panoramatický výhľad na svetové kultúrne dedičstvo Semmerinskú železnicu, Rax, Schneeberg a región Semmering, až k pohoriam Wechsel a Bucklige Welt. Vyhladnutí turisti si môžu pochutiť na výdatných jedlách, ako sú napríklad tzv. Blunzengröstl – zemiaky s krvavničkou, šošovica alebo syrové knedličky z Pinzgau. Východiskovým bodom túry je Maria Schutz s obľúbeným pútnickým kostolom, kde sa pred výstupom ešte môžete posilniť v hostincoch Kirchenwirt alebo Gasthaus zum Auerhahn. Najskôr stúpate do kopca po lesnej ceste a potom po horolezeckom chodníku severnou stranou vrchu Sonnwendstein. Chodník je úzky a strmý a schodný iba v pevnej turistickej obuvi. Alternatívna výstupová trasa vedie od pútnického miesta Maria Schutz lesnou cestou nahor po južnej strane vrchu Sonnwendstein.

Ak začnete svoju túru v Semmeringu, môžete sa vyviezť kabínkovou lanovkou na vrch Hirschenkogel, odkiaľ vedie trasa na Sonnwendstein. K chate Pollereshütte sa dostanete aj po panoramatickej okružnej trase zo Semmerinského priesmyku.

Počiatočný bod túry

Pútnický kostol Maria Schutz

Cieľový bod túry

Chata Pollereshütte na Sonnwendsteine

Opis trasy Túra na Pollereshütte (od Maria Schutz)

Vydáte sa po lesnej ceste, ktorá sa začína 100 metrov za pútnickým kostolom Maria Schutz. Odbočíte prudko doprava a kráčate asi 600 metrov, potom odbočíte na chodník doľava. Stúpate po horolezeckom chodníku označenom zelenou značkou, ktorý vás privedie úzkymi zákrutami až na vrch Sonnwendstein.

Príchod

Od Viedne: Choďte po A2 a S6, zvoľte výjazd Maria Schutz a pokračujte smerom na Maria Schutz/Semmering. Odbočte doľava na cestu L4168. Ďalej choďte smerom na Göstritz/L4168 až do Maria Schutz.

Z Grazu: Choďte po A2 alebo S35 na S6, zvoľte výjazd Maria Schutz a pokračujte smerom na Maria Schutz/Semmering. Odbočte doľava na cestu L4168. Ďalej choďte smerom na Göstritz/L4168 až do Maria Schutz.

Parkovanie

Parkovacie miesta sú k dispozícii na pútnickom mieste Maria Schutz (napríklad pri hostinci Kirchenwirt)

Z hlavnej stanice Wr. Neustadt sa dostanete regionálnym vlakom (smer Payerbach-Reichenau) na zastávku Gloggnitz. Odtiaľ pokračujete regionálnym autobusom č. 1760 (smer Semmering hranice alebo Semmering Panhans) na zastávku Maria Schutz, námestie Kirchenplatz.

Bližšie informácie na stránkach www.oebb.at alebo www.vor.at

Ďalšie informácie / odkazy

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vybavenie

Vždy si so sebou zoberte príslušné mapy. Na túru si obujte vhodnú pevnú obuv, zoberte si so sebou ochranu proti slnku aj proti dažďu, ako aj vodu a nejakú maličkosť na zjedenie. Nezabudnite na svoj mobilný telefón a uložte si doň číslo linky tiesňového volania horských záchranárov: 140

Bezpečnostné opatrenia

Chceme, aby vaše túry po Viedenských Alpách boli krásnym a bezpečným zážitkom. Preto vás prosíme, aby ste dodržiavali nasledujúce pokyny:

Pri voľbe trasy sa uistite, či zodpovedá vašim skúsenostiam, ako aj vašej kondícii. Vopred sa informujte o predpovedi počasia na daný deň. Počasie sa v horách dokáže meniť prekvapivo rýchlo. Preto na cestu vyrážajte vždy s potrebnou výbavou (napr. ochranou proti dažďu).

Skontrolujte si, či sú chaty a oddychové stanice, ktoré po ceste chcete navštíviť, otvorené. Pred cestou niekoho informujte o výbere svojej trasy a predpokladanom návrate.

Mapa doporučená

freytag&Berndt WK022

Tip autora

Kombinieren Sie Ihre Wanderung mit einer Nächtigung in der Weltkulturerbe-Region am Semmering. Zum Beispiel in der Ferienwohnung Manuela in Schottwien!

Viac zájazdov okolo východiskového bodu