To view this content, you need to accept our Cookies. Change Cookie Settings

• okružná trasa
  • vyhliadky
  • možnosť občerstvenia
  • vhodné pre rodiny s deťmi
  • kultúra / história
  • botanickej zaujímavosti
  • faunistické zaujímavosti
  • Vhodné pre kočíky

Detaily pre: Slnečná promenáda v Payerbachu a turistický chodník „Tut Gut-Winterrundwanderweg“

Krátky opis

Aj v zime pre vás máme rodinnú a veľmi idylickú prechádzku s nádhernými výhľadmi na najkrajšiu promenádu obce Payerbach, tzv. „slnečnú promenádu“.

UPOZORNENIE: Tento prechádzkový chodník by mal byť upravený aj v zime. Napriek tomu si dajte pozor na klzké miesta! Odporúčame pevnú obuv a nepremokavé turistické oblečenie.

Opis

S dobrým pocitom, že ste pre svoje zdravie urobili niečo dobré aj v zime, si na tejto prechádzke môžete celkom pomimo vychutnať zmes kultúry, hier a radosti, ako aj pocitu pohybu na čerstvom vzduchu. Zahrejte svoje telo, myseľ aj dušu na príjemnom zimnom slniečku a možno aj pri dobrom múčniku, čaji či káve v obľúbenej cukrárni Alber.

Počiatočný bod túry

Pavilón, centrum obce Payerbach

Cieľový bod túry

Opis trasy Slnečná promenáda v Payerbachu a turistický chodník „Tut Gut-Winterrundwanderweg“

Na vychádzkovú túru „Tut gut Rundweg“ v Payerbachu sa vydáme po slnečnej promenáde popri obecnom úrade, resp. pavilóne na ulici Dr. Coumontstraße smerom do Reichenau. Od mestskej plavárne pôjdeme ďalej ulicou až k tienistému parkovaciemu areálu, v ktorom môžeme obdivovať miniatúrny jubilejný domček a malú meteorologickú stanicu. Ak pôjdeme ďalej po ulici Dr. Coumont Straße, cesta nás zavedie popri historických vilách, minigolfovom ihrisku a tenisových ihriskách, ktoré sú v zime s radosťou využívané ako klzisko, až k čiernemu viaduktu, ktorý je najdlhším viaduktom svetového kultúrneho dedičstva Semmerinskej železnice. Tu prejdeme cez rieku Schwarza po chodníku Ghegasteg, ktorý je drevenou konštrukciou armádnych priekopníkov.

Za dreveným chodníkom teraz prejdeme cez hlavnú cestu po prechode pre chodcov. Cesta nás po ulici Anton Weiser Straße zavedie späť na ulicu Bahnstraße. V tejto časti sa cesta rozchádza a my odbočíme vpravo a prejdeme popri hoteli Hübner/Payerbacher Hof cez križovatku, pričom sa opäť dostaneme k východiskovému bodu „krátkej okružnej túry“.

„Dlhší variant“ vedie popri „Vínodukte“ po nespevnenom chodníku. Ten nás zavedie popri železnici a pôsobivej prírodnej záhrade vrátane včelích úľov a voľne pobehujúcich sliepok, ako aj popri dome stavebného radcu na ulici Schneider Straße. Myslite na to, že tento úsek cesty v zime nie je spravovaný, resp. upravovaný!

Túra „Tut Gut Weg“ nás následne prevedie rovno cez podchod Geyerhofdurchlass. Budeme sa prechádzať po ceste, kde prejdeme popri pokojných škótskych kravách, a potom sa pri Geyerhofe budeme držať vpravo, pričom za sebou necháme poľnohospodársky a lesnícky ruch, cez ktorý sme práve prechádzali. Teraz sa nachádzame na slnečnej promenáde, ktorá poskytuje mimoriadne pekný výhľad na údolie obce Payerbach smerom k vrchom Gloggnitz, Semmering, Kreuzberg, Gahns a mocný vrch Rax. Po krátkom odpočinku na jednej z mnohých lavičiek nachádzajúcich sa pozdĺž slnečnej promenády pôjdeme ďalej do Werningu. V tomto úseku ceste vedie pohodlne nadol.

Ďalej cez železničný nadchod prejdeme až k „Werninskej kaplnke“, pri ktorej odbočíme vpravo na cestu Werningweg a budeme pokračovať až do ulice Schulgasse. Po nej a popri strednej škole Volks- und Neuen NÖ Mittelschule prejdeme až na ulicu Bahnstraße. Budeme sa držať vľavo a prejdeme popri prevádzkach Payerbacher Hof / Hotel Hübner, prejdeme cez prechod pre chodcov riadený semaforom a most, až opäť dorazíme do východiskového bodu našej okružnej túry pri obecnom úrade, resp. pavilóne.

Príchod

Na južnej diaľnici prichádzajúc z Viedne alebo Grazu a pri uzle Seebenstein použite výjazd smerom Semmering. Choďte po semmerinskej rýchlostnej ceste S6, použite výjazd Gloggnitz a pokračujte smerom Payerbach/Reichenau (oblasť Raxgebiet).

Na jedinom semafore v Payerbachu odbočte vľavo a prejdite cez most. Teraz sa nachádzate na obecnom námestí, kde nájdete množstvo parkovacích miest.

Parkovanie

Parkovacie miesta sa okrem iného nachádzajú pri pavilóne v centre obce, pozdĺž cesty B27 a na parkovisku Park&Ride železničnej stanice Payerbach-Reichenau. Zo železničnej stanice Payerbach vám bude cesta do centra obce trvať cca 5 minút.

Vlak: ÖBB Bahnhof Payerbach-Reichenau. Najbližším dopravným uzlom je obec Wiener Neustadt. Bližšie informácie k cestovným poriadkom nájdete na www.oebb.at

Autobus: V Payerbachu, resp. doň, premávajú linky Retter 1746,1748, 1746/48. Cestovné poriadky môžete nájsť na adrese http://www.retter-linien.at/

Ďalšie informácie / odkazy

www.payerbach.at

www.tourismus-payerbach.at

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Vybavenie

V zime noste dobrú a teplú obuv s dobre profilovanými podrážkami.

Bezpečnostné opatrenia

Táto vychádzka, resp. okružná túra, sa vďaka nízkemu výškovému prevýšeniu a terénu hodí zvlášť pre rodiny s deťmi. Keďže však v určitých úsekoch musíte rátať s výskytom áut, nenechávajte deti nikdy bez dozoru ani ísť samy! Túto prechádzku, resp. okružnú túru, môžete bez problémov zvládnuť aj s kočíkom. Úsek cesty v časti od „Vínoduktu“ (ulica Anton Weiser Straße) po nespevnenej ceste pozdĺž železničného podchodu („Geyerhofdurchlass“) na ulici Baurat Schneider Straße sa v zime neupravuje. To znamená, že v prípade snehu alebo ľadu odporúčame v závislosti od situácie a zhodnotenia vlastných schopností použiť variant po ceste Wasserleitungsweg až po križovatku na ulici Baurat Schneider Straße, a potom pokračovať k železničnému podchodu, čo platí zvlášť pre detské kočíky.

Mapa doporučená

Payerbach guides and local trail maps are available at the entrance to the council office, Ortplatz 7, 2650 Payerbach or during opening hours at the tourist office, Ortsplatz 7, 2650 Payerbach. We would be happy to send all of the information to you via post!

Tip autora

Na obecnom námestí nájdeme aj obľúbenú cukráreň Alber. Počas chladných dní je ideálnym miestom na to, aby ste sa tu po spoločnej prechádzke zohriali pri čaji alebo káve, prípadne chutnom múčniku.

Viac zájazdov okolo východiskového bodu