Túra k Ottohausu (z Knappenhofu)

Pešia túra od Parkovisko hotela Knappenhof do Chata Ottohaus v pohorí Rax

Vlastnosti
  • vyhliadky
  • možnosť občerstvenia
  • dostupnosť vlakom a autobusom

Detaily pre: Túra k Ottohausu (z Knappenhofu)

Krátky opis

Putovanie po chodníku z Knappenhofu vedúcom cez priesmyk je ideálnou horskou túrou k chate Ottohaus v pohorí Raxalpe.

Opis

Hor sa na Rax! Chata Ottohaus, týčiaca sa vo výške 1644 metrov, stojí v pohorí Raxalpe už od roku 1893 a odvtedy prilákala už množstvo turistov. Tradičnú chatu Ottohaus navštívil a prenocoval v nej už slávny Sigmund Freud. Za necelé 3 hodiny chôdze sa dostanete z Knappenbergu (768 m) k horskej chate. Pred túrou sa môžete posilniť v hoteli Knappenhof. Túra vedie priamo po trase Viedenského alpského oblúka. Môžete vyraziť aj z Payerbachu alebo Reichenau a kráčať po modrej značke Viedenského alpského oblúka, ktorá vás zavedie až k hotelu Knappenhof. Túru môžete začať aj v obci Edlach an der Rax, čo je obzvlášť výhodné pri príjazde verejnou dopravou. Chata Ottohaus je súčasťou turistického putovania „od chaty k chate“ v pohorí Rax, a tak sa k chate Ottohaus zakrátko dostanete aj od penziónu Raxalpen Berggasthof, ktorý sa nachádza priamo pri horskej stanici lanovky Raxseilbahn.

Bez ohľadu na to, ktorú trasu si zvolíte, chata Ottohaus vás rada privíta. Môžete tu prenocovať, vychutnať si oddych s výhľadom na alpskú záhradu pohoria Rax s rozlohou 4000 metrov štvorcových s 200 rastlinnými druhmi typickými pre oblasť pohoria Rax a Schneeberg alebo posilniť sa napríklad plnenou mäsovou roládou „Holzfällerbraten“ – Ottohaus jednoducho nemôžete v žiadnom prípade obísť.

Počiatočný bod túry

Parkovisko hotela Knappenhof

Cieľový bod túry

Chata Ottohaus v pohorí Rax

Opis trasy Túra k Ottohausu (z Knappenhofu)

Prejdite z parkoviska hotela Knappenhof na turistický chodník. Tento vás privedie na asfaltovú cestu, po ktorej pokračujete rovno. V pravotočivej zákrute idete ďalej rovno na turistický chodník. Prídete k rázcestiu, na ktorom sa budete držať vľavo. Kráčate po tomto chodníku asi 800 metrov, následne odbočíte prudko doprava. Prejdete cez cestu a pokračujete po turistickom chodníku. Pri najbližšej možnej príležitosti odbočte na turistický chodník vľavo. Prídete k rázcestiu, na ktorom sa budete držať vpravo. Po ceste cez priesmyk smerom do kopca niekoľkými zákrutami sa dostanete priamo k chate Ottohaus.

Príchod

Choďte z Viedne po južnej diaľnici A2 na semmerinskú rýchlostnú cestu S6 a zvoľte výjazd Gloggnitz. Pokračujte po ceste B27 do Reichenau an der Rax, na kruhovom objazde choďte rovno a potom odbočte doľava na ulicu Trautenberg-Straße. Ulica Trautenberg-Straße sa skrúca doľava a pokračuje do obce Hirschwang an der Rax. Z Hirschwangu pokračujte do Thonbergu. Odbočte doprava, potom odbočte doľava, zostaňte v smere na Thonberg. Pokračujte až k hotelu Knappenhof.

Z Grazu choďte po S35 alebo A2 na semmerinskú rýchlostnú cestu S6 a zvoľte výjazd Gloggnitz. Pokračujte po ceste B27 do Reichenau an der Rax, na kruhovom objazde choďte rovno a potom odbočte doľava na ulicu Trautenberg-Straße. Ulica Trautenberg-Straße sa skrúca doľava a pokračuje do obce Hirschwang an der Rax. Z Hirschwangu pokračujte do Thonbergu. Odbočte doprava, potom odbočte doľava, zostaňte v smere na Thonberg. Pokračujte až k hotelu Knappenhof.

Parkovanie

Parkovisko je k dispozícii pri hoteli Knappenhof

Z Viedne cestujte cez Wiener Neustadt regionálnym vlakom v smere Payerbach-Reichenau až na konečnú zastávku. Choďte taxíkom k hotelu Knappenhof alebo regionálnym autobusom č. 1748 (smer: Prein/Rax Gh Oberer Eggl) po zastávku Edlach alebo Dörfl. Odtiaľ asi 30 minút pešo k východiskovému bodu.

Bližšie informácie na stránkach www.oebb.at alebo www.vor.at

Ďalšie informácie / odkazy

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Schutzhütte Ottohaus, www.raxalpe.com/de/schutzhuette-ottohaus-home

Vybavenie

Vždy si so sebou zoberte príslušné mapy. Na túru si obujte vhodnú pevnú obuv, zoberte si so sebou ochranu proti slnku aj proti dažďu, ako aj vodu a nejakú maličkosť na zjedenie. Nezabudnite na svoj mobilný telefón a uložte si doň číslo linky tiesňového volania horských záchranárov: 140

Bezpečnostné opatrenia

Chceme, aby vaše túry po Viedenských Alpách boli krásnym a bezpečným zážitkom. Preto vás prosíme, aby ste dodržiavali nasledujúce pokyny:

Pri voľbe trasy sa uistite, či zodpovedá vašim skúsenostiam, ako aj vašej kondícii. Vopred sa informujte o predpovedi počasia na daný deň. Počasie sa v horách dokáže meniť prekvapivo rýchlo. Preto na cestu vyrážajte vždy s potrebnou výbavou (napr. ochranou proti dažďu).

Skontrolujte si, či sú chaty a oddychové stanice, ktoré po ceste chcete navštíviť, otvorené. Pred cestou niekoho informujte o výbere svojej trasy a predpokladanom návrate.

Mapa doporučená

freytag&berndt WK022

Tip autora

Erwandern Sie die Rax mit einer Mehrtagestour - alle Tipps dazu finden Sie hier.

Viac zájazdov okolo východiskového bodu