VAO – regionálna trasa B: Krumbach – Maria Schnee

Pešia túra od Obecný úrad Krumbach, centrum do Pútnický kostol Panny Márie Snežnej v obci Lichtenegg

To view this content, you need to accept our Cookies. Change Cookie Settings

• Najvyšší bod: 873 m
Vlastnosti
  • vyhliadky
  • dostupnosť vlakom a autobusom

Detaily pre: VAO – regionálna trasa B: Krumbach – Maria Schnee

Krátky opis

Regionálna trasa B je vysokohorská túra s nádhernými výhľadmi na celý Viedenský alpský oblúk. Regionálne trasy sú súčasťou siete turistických chodníkov Viedenského alpského oblúka (VAO). Putovanie po týchto trasách vás privedie k jedinečným výhľadom a postrehom. Regionálne trasy sa pripájajú k turistickému chodníku po Viedenskom alpskom oblúku. Výsledkom sú okružné túry v kombinácii s diaľkovou turistickou trasou.

Opis

Nechajte sa fascinovať mnohotvárnosťou pohoria Bucklige Welt: pôsobivým morom kopcov, poľnohospodárskou krajinou, z ktorej vyžaruje stále živá tradícia a autentickosť, rajom výhľadov a hĺbok, krajinou plnou harmónie. Táto trasa ponúka hrebeňovú túru v kopcovitom pohorí s vynikajúcimi výhľadmi na celý Viedenský alpský oblúk. Najväčšou atrakciou na začiatku túry je historický trh v Krumbachu. Zaujímavosťou na konci trasy je pútnický kostol Panny Márie Snežnej v tradičnej dedinke Kaltenberg.

Počiatočný bod túry

Obecný úrad Krumbach, centrum

Cieľový bod túry

Pútnický kostol Panny Márie Snežnej v obci Lichtenegg

Opis trasy VAO – regionálna trasa B: Krumbach – Maria Schnee

Regionálna trasa B sa začína pri obecnom úrade v Krumbachu. Odtiaľto stúpame mierne do kopca k Farskému kostolu sv. Štefana a popri ňom doprava do uličky Kirchengasse. Na konci krátkej aleje odbočíme vľavo do ulice Knappenhofweg. Kráčame takmer stále do kopca k najvyššiemu bodu trasy. Za prvým gazdovským dvorom asi po polhodine cesty od začiatku túry prídeme k hostincu Knappenhof. Odtiaľto sa cesta mení z asfaltovej na poľnú (sčasti označenú modrou značkou).

Prechádzame vidieckou poľnohospodárskou krajinou, popri malom lesíku a stúpame stále vyššie. Prekrásne panorámy pohoria Bucklige Welt nás sprevádzajú na ceste k božej muke. Krátko nato odbočíme na križovatke na poľnú cestu, pričom si nevšímame asfaltovú cestu vľavo pri gazdovstve označenú ako turistický chodník. Prejdeme smerom do kopca cez les a znovu prichádzame na asfaltovú cestu k osamelému stromu a malej kaplnke. Chvíľu kráčame po ceste smerom na sever, po niekoľkých metroch odbočíme znovu na poľnú cestu s krásnym výhľadom. Výhľad však trvá iba chvíľu, čoskoro opäť kráčame lesom smerom hore k najvyššiemu bodu trasy. Zostáva len niekoľko výškových metrov na 896 metrov vysoký vrch Kühriegel, ktorý je rovnako vysoký ako vrch Hutwisch pri Hochneukirchene. Smerom dolu kopcom prídeme na cestu, prejdeme doprava cez malú osadu Wiesfleck, pri kaplnke oproti hasičskej stanici odbočíme vľavo na poľnú cestu a ideme alejou. Na konci dlhej roviny odbočíme vľavo smerom na sever. Ideme po lesnej ceste cez gazdovstvo Ebenhof a kráčame mierne dolu kopcom po ceste s dobrým výhľadom až k osade Grub. Pokračujeme na sever opäť v miernom stúpaní popri Winterhofe a v neustálom stúpaní a klesaní ku križovatke na Sonnbergu. Cieľ regionálnej trasy B, pútnický kostol Panny Márie Snežnej, už máme na dosah. Na Sonnbergu odbočíme doprava na panoramatickú cestu, kráčame po ceste a na hlavnej ceste v Kaltenbergu odbočíme doprava. Po niekoľkých minútach chôdze po hlavnej ceste prídeme k hostincu Gasthof Maria Schnee, pred ktorým vedie úzka ulička smerom k pútnickému kostolu. V hostinci Gasthof Maria Schnee môžeme aj prenocovať. V Kaltenbergu je možné napojiť sa na trasu Viedenského alpského oblúka a pokračovať buď smerom na Wiesmath alebo Thernberg. Na regionálnej trase F môžeme zostúpiť k stanici Edlitz – Grimmenstein. V Kaltenbergu stoja autobusy, ktoré premávajú medzi zastávkami Wiener Neustadt Hbf a Lichtenegg.

Príchod

Z Viedne po diaľnici A2 choďte až po výjazd Krumbach a po ceste B55 do Krumbachu. Z Grazu choďte po výjazd Aspang, ďalej po ceste L137 do Zöbernu, doľava smerom na Kampichl po ceste L137 a pri Unterhause odbočte na cestu B55.

Parkovanie

Parkovanie je možné pri obecnom úrade v Krumbachu.

Choďte vlakom napríklad cez Wiener Neustadt na stanicu Edlitz – Grimmenstein. Odtiaľ premávajú autobusy do Krumbachu.

Bližšie informácie nájdete na www.oebb.at alebo www.blaguss.at

Ďalšie informácie / odkazy

Vydajte sa aj na ďalšie túry:

VAO – regionálna trasa A: Katzelsdorf – Lanzenkirchen – Bad Erlach

VAO – regionálna trasa C: Krumbach – Kirchschlag

Viedenské Alpy v Dolnom Rakúsku, www.wieneralpen.at, +43/2622/78960

Turistické informácie Bad Schönau, www.badschoenau.at, +43/2646/ 8284

Vybavenie

Vždy si so sebou zoberte príslušné mapy. Na túru si obujte vhodnú pevnú obuv, zoberte si so sebou ochranu proti slnku aj proti dažďu, ako aj vodu a nejakú maličkosť na zjedenie. Nezabudnite na svoj mobilný telefón a uložte si doň číslo linky tiesňového volania horských záchranárov: 140

Bezpečnostné opatrenia

Chceme, aby vaše túry po Viedenských Alpách boli krásnym a bezpečným zážitkom. Preto vás, prosíme, aby ste dodržiavali nasledujúce pokyny:

Príprava

Pri voľbe trasy sa uistite, či zodpovedá vašim skúsenostiam, ako aj vašej kondícii. Vopred sa informujte o predpovedi počasia na daný deň. Počasie sa v horách dokáže meniť prekvapivo rýchlo. Preto na cestu vyrážajte vždy s potrebnou výbavou (napr. ochrana proti dažďu).

Skontrolujte si, či sú chaty a oddychové stanice, ktoré po ceste chcete navštíviť, otvorené. Pred cestou niekoho informujte o výbere svojej trasy a predpokladanom návrate.

Mapa doporučená

Freytag & Berndt WK 422

Tip autora

Spojte svoju túru s pobytom v hoteli Krumbacherhof rodiny Ottnerovcov.

Prenocovať taktiež môžete v hostinci Gasthof Maria Schnee neďaleko pútnického kostola.

Viac zájazdov okolo východiskového bodu