VAO – regionálna trasa G: Kirchberg/Wechsel – Mönichkirchner Schwaig

Pešia túra od Obecný úrad Kirchberg/Wechsel do Horská stanica sedačkovej lanovky Mönichkirchner Schwaig

To view this content, you need to accept our Cookies. Change Cookie Settings

• Trvanie: 6:15 h
  • Najnižší bod: 547 m
  • Najvyšší bod: 1.402 m

Detaily pre: VAO – regionálna trasa G: Kirchberg/Wechsel – Mönichkirchner Schwaig

Krátky opis

Regionálna trasa G vedie na horskú pastvinu Mönichkirchner Schwaig. Regionálne trasy sú súčasťou siete turistických chodníkov Viedenského alpského oblúka (VAO). Putovanie po týchto trasách vás privedie k jedinečným výhľadom a postrehom. Regionálne trasy sa pripájajú k turistickému chodníku po Viedenskom alpskom oblúku. Výsledkom sú okružné túry v kombinácii s diaľkovou turistickou trasou.

Opis

Táto pôsobivá túra vedie cez lesnatý Kampsteiner Schwaig, najvyšší bod tejto túry na vrch Wechsel. Je odtiaľ nádherný panoramatický výhľad. Okúzľujúca je najmä tradičná vidiecka poľnohospodárska krajina, z ktorej vyžaruje dokonalá harmónia. Cesta vás dovedie cez známu pútnickú horskú dedinu St. Corona do Mariensee, ktoré je stále vnímané ako istý druh drevorubačskej osady. Cieľom je horská pastvina Mönichkirchner Schwaig, na ktorej leží horská stanica sedačkovej lanovky a ktorá je vďaka svojej výhodnej polohe v polovici hory akýmsi základným táborom pre ďalšie dobývanie vrcholu Hochwechsel.

Počiatočný bod túry

Obecný úrad Kirchberg/Wechsel

Cieľový bod túry

Horská stanica sedačkovej lanovky Mönichkirchner Schwaig

Opis trasy VAO – regionálna trasa G: Kirchberg/Wechsel – Mönichkirchner Schwaig

Regionálna trasa G začína v centre obce Kirchberg/Wechsel. Prvých pár metrov nás vedie na východ po hlavnej ceste k hostincu St. Wolfgang, krátko nato odbočíme doprava cez most Feistritzbrücke. Prípadne sa môžeme z východiskového bodu vydať smerom na Feistritz a po chodníku popri rieke k spomínanému mostu. Ideme po ceste a pri dome č. 78 odbočíme doprava smerom na Molzbachhof. Prejdeme popri vstupe do hotela Molzbachhof, okolo starého vodného kolesa a stúpame mierne do kopca ku gymnáziu v Sachsenbrunne. Ideme po pravej strane parkoviska a potom po turistickom chodníku smerom do obce St. Corona. Stúpame po lesnom chodníku, na okraji aleje prejdeme na lesnú cestu a odbočíme na cestu vľavo. Popri kaplnke a farme prídeme ku križovatke. Tu odbočíme doprava na turistický chodník vedúci do kopca do St. Corony. Popri cintoríne prejdeme do centra obce St. Corona. Odbočíme doprava ku kostolu, prejdeme doľava na Bergstraße a krátko nato sa držíme vľavo. O niekoľko minút zídeme z asfaltovej cesty prudko doprava k horskej stanici letnej sánkarskej dráhy. Stúpame do kopca po chodníku cez les sčasti popri sánkarskej dráhe. Za horskou stanicou prejdeme popri penzióne Gasthof Pension Orthof a za detským ihriskom odbočíme doprava na „mravčí chodník“ Ameisenpfad. Ideme po bývalej zjazdovke hore k panoramatickému rybníku, prejdeme popri dobrodružnom ihrisku a pokračujeme po chodníku smerom na Kampsteiner Schwaig. Ideme popri záchranárskej stanici Markus a chate Almrauschhütte po lesnej ceste zväčša do kopca smerom na Antrittsstein a Kampsteiner Schwaig. Popri Schwaigu prejdeme na križovatku a ďalej po chodníku značenom zelenou značkou dolu smerom na Mariensee. Tienisté lesné chodníky nás viackrát vedú cez lesnú cestu dolu k trom krížom. Odtiaľ už vidíme Mönichkirchner Schwaig, od ktorého nás však ešte delí klesanie a stúpanie.

Za tromi krížmi ideme chvíľu po lesnej ceste smerom na juhovýchod a po niekoľkých metroch odbočíme doprava na lúku. Kráčame po lúke smerom dolu a orientujeme sa podľa malého ostrovčeka stromov v strede, ktorý obchádzame po pravej strane, a pokračujeme rovno po spádnici dolu kopcom. Prejdeme cez závoru a schádzame po ďalšej lúke, na konci lúky pokračujeme doľava na lesnú cestu a cez bránu na lúke. Tu odbočíme priamo na prístupovú cestu k farme Hof Leitenbauer a ideme po ceste okolo farmy. Vyjdeme na turistický chodník označený zelenou značkou, ktorý nás vedie z kopca na cestu pri Mariensee. Schádzame po ceste cez Mariensee a pred hostincom Gasthof Reiterer odbočíme doprava cez potok Großer Pestingbach. Na ďalšom rázcestí sa držíme vpravo a pri nasledujúcej farme odbočíme doprava na cestu vedúcu do lesa. Kráčame po turistickom chodníku stále do kopca, miestami hustým lesom až k štrkovej ceste. S výhľadom do údolia nás táto cesta vedie do kopca k zákrute, z ktorej vyjdeme rovno na lúčnu cestu. Zakrátko odbočíme prudko doprava, stúpame do kopca a prejdeme doľava na turistický chodník smerom na Mönichkirchner Schwaig. Prejdeme popod laná vleku, ďalej popri farme a prídeme na ďalšie rázcestie. Na Mönichkirchner Schwaig sa vyberieme doľava po chodníku, ktorý je spočiatku rovný. Neskôr prejdeme krátko cez vodnú priekopu a vystúpime na horskú stanicu Mönichkirchner Schwaig. Tu sa regionálna trasa T končí.

Ubytovanie je možné v hostinci Alpengasthof Enzian. Odtiaľ môžeme vyraziť na cestu po Viedenskom alpskom oblúku na vrch Hochwechsel alebo opačným smerom dolu do Mönichkirchenu a na autobusovú zastávku. Pri zostupe do Mönichkirchenu si môžeme ušetriť kolená jazdou lanovkou alebo zjazdom na kolobežke.

Príchod

Z Viedne choďte po diaľnici A2 po výjazd Edlitz. Pokračujte na juh po B54, odbočte doprava na L134 a choďte do obce Kirchberg am Wechsel. Z Grazu zíďte z A2 výjazdom Grimmenstein, odtiaľ pokračujte rovnako ako pri príjazde z Viedne od výjazdu Edlitz.

Parkovanie

Parkovacie miesta sú k dispozícii pri obecnom úrade v Kirchbergu.

Choďte vlakom cez Wiener Neustadt do Gloggnitzu a potom autobusovou linkou č. 1734 do obce Kirchberg am Wechsel.

Bližšie informácie na stránkach www.oebb.at

Ďalšie informácie / odkazy

Vydajte sa aj na ďalšie túry:

VAO – regionálna trasa F: Kirchberg/Wechsel – Grimmenstein – Maria Schnee

VAO – regionálna trasa H: Kranichberger Schwaig – Kirchberg/Wechsel

Viedenské Alpy v Dolnom Rakúsku, www.wieneralpen.at, +43/2622/78960

Turistická informačná kancelária Kirchberg am Wechsel, www.kirchberg-am-wechsel.at, +43/2641/2460

Turistická informačná kancelária Mönichkirchen, www.moenichkirchen.at, +43/2649/20925-76

Vybavenie

Vždy si so sebou zoberte príslušné mapy. Na túru si obujte vhodnú pevnú obuv, zoberte si so sebou ochranu proti slnku aj proti dažďu, ako aj vodu a nejakú maličkosť na zjedenie. Nezabudnite na svoj mobilný telefón a uložte si doň číslo linky tiesňového volania horských záchranárov: 140

Bezpečnostné opatrenia

Chceme, aby vaše túry po Viedenských Alpách boli krásnym a bezpečným zážitkom. Preto vás prosíme, aby ste dodržiavali nasledujúce pokyny:

Príprava

Pri voľbe trasy sa uistite, či zodpovedá vašim skúsenostiam, ako aj vašej kondícii. Vopred sa informujte o predpovedi počasia na daný deň. Počasie sa v horách dokáže meniť prekvapivo rýchlo. Preto na cestu vyrážajte vždy s potrebnou výbavou (napr. ochrana proti dažďu).

Skontrolujte si, či sú chaty a oddychové stanice, ktoré po ceste chcete navštíviť, otvorené. Pred cestou niekoho informujte o výbere svojej trasy a predpokladanom návrate.

Mapa doporučená

Freytag & Berndt WK 422

Tip autora

Prenocovať môžete v obci Mönichkirchen am Wechsel v turistickom hoteli Alpengasthof Enzian, ktorý je rajom pre rodiny s deťmi. Alebo v obci Kirchberg am Wechsel v turistickom hostinci Gasthof St. Wolfgang alebo vo wellness hoteli Hotel Molzbachhof s nádhernou záhradou „Paradies Gart'l“.

Viac zájazdov okolo východiskového bodu