WEINWEG Langenlois

• okružná trasa
  • vyhliadky
  • možnosť občerstvenia
  • vhodné pre rodiny s deťmi
  • geologické zaujímavosti
  • botanickej zaujímavosti

Detaily pre: WEINWEG Langenlois

Krátky opis

Langenloiská VÍNNA CESTA vedie naprieč slávnymi langenloiskými vinohradmi Dechant, Käferberg, Steinhaus a Schenkenbichl a pozýva na objavnú cestu po napínavom „pracovisku – vinohrade“ plnom výziev.

Opis

Ein Spaziergang am WEINWEG Langenlois lässt Besucher tief in den Alltag und in die Gedanken der Winzer eintauchen und erkennen, was die Arbeit, die Freuden und Sorgen eines Winzerlebens ausmacht. Besucher lernen das Weinbaugebiet Kamptal, die Langenloiser Winzer und Weine kennen und erfahren allerlei Wissenswertes über die Kultivierung der Reben.

Unterstützt werden die Weinbauthemen durch teils spektakuläre Objekte und Skulpturen: so bohrt sich ein meterlanger Regenwurm durch den Weingarten und begleitet das Thema Bodenbearbeitung, aus einem Riesen-Sektrüttelpult wird eine Aussichtsplattform, eine Schaukel lädt zur Wetterbeobachtung ein u. v. m.

Počiatočný bod túry

Ursin Haus Langenlois, LOISIUM WeinWelt

Cieľový bod túry

Opis trasy WEINWEG Langenlois

Od vínotéky a informačného centra Ursin Haus v centre mesta Langenlois sledujte označenie na námestí Kornplatz smerom na ulicu Walterstraße. Pri vinárskom dvore Heurigenhof Bründlmayer odbočte vpravo a choďte po chodníku k zážitkovému svetu vín LOISIUM. Odtiaľ pokračujete alejou Loisium Allee, na konci ktorej stojí „vínna brána“, cez ktorú vstúpite do sveta viníc. Teraz sa už prechádzate priamo medzi viničom. Na konci vinice odbočte doľava a choďte po asfaltovej ceste, až kým neprídete ku križovatke s Taglergraben. Odtiaľ vás cesta do kopca povedie popri „obrovských nožniciach na vinič“ a „laboratóriu na kríženie odrôd viniča“ až k „portrétu viníc“, nadrozmernému obrazovému rámu, ktorý ponúka nezvyčajné výhľady na oproti ležiace preslávené vinice, ako je napríklad legendárna vinica Heiligenstein. Odtiaľ choďte ďalších 200 m po asfaltovej ceste a potom odbočte vpravo na cestu Schotterstraße. Chodník teraz zabočí dvakrát doľava k najvyššiemu bodu putovania, na vrch Käferberg. Pri soche „bez mena 2005“ od autora Heimo Zoberniga, impozantnom železnom guľovom objekte s výškou sedem metrov, ktorý sa podobá obrovskému strapcu hrozna, pokračujte vpravo. Choďte po chodníku pozdĺž kamenného múra až k asfaltovej ceste Schilterner Straße. Tam odbočte doľava a hneď zase doprava. Teraz choďte popri „obrovskom stojane na víno“ k prvému vinohradníckemu domčeku s „vínnym sejfom“. Pod domčekom vedie chodník znovu priamo cez vinicu k druhému domčeku. Po krátkom strmom úseku pokračujte dolu kopcom vpravo. Na konci štrkového chodníka odbočte vpravo. Zíďte po úbočí „Schenkenbichl“ – popri „hojdačke na pozorovanie počasia“, „obrovskej dážďovke“ a kamennom vinohradníckom domčeku, ešte raz si vychutnajte výhľad z vyhliadkovej plošiny a nakoniec odbočte doľava na cestu Zwettler Straße. Cesta popri potoku Loisbach vás privedie až na námestie Kornplatz, ktoré je vzdialené len niekoľko minút od východiskového bodu.

Príchod

Z Viedne: Diaľnica Donauuferautobahn A22 v smere Stockerau, ďalej po S5 v smere Krems až po výjazd Fels am Wagram a po B34 až do Langenlois. Zo západu: Diaľnica Westautobahn A1 smerom do Viedne až po St. Pölten, ďalej po S33 a B37 do Kremsu a po B218 do Langenlois.

Východiskové body: Ursin Haus; 3550 Langenlois, Kamptalstraße 3  LOISIUM WeinErlebnisWelt; 3550 Langenlois, Loisium Allee 1

Parkovanie

Vo východiskových bodoch.

Pravidelné regionálne vlakové spoje medzi mestami Langenlois a Hadersdorf (prípoj vo Viedni), Krems, ako aj údolím Kamptal (web: fahrplan.oebb.at).

Ďalšie informácie / odkazy

info@ursinhaus.at

www.langenlois.at/weinweg

Vybavenie

Odporúčame obuť si pevnú obuv.

Mapa doporučená

Vo východiskových bodoch je dostupná zložka s prehľadnou mapou.

Tip autora

Mimoriadnou atrakciou pre vínnych turistov sú takzvané „vínne sejfy“. V troch vinohradníckych domčekoch pozdĺž trasy sú na ochutnávku pripravené dobre vychladené vína. Kľúč, ktorý si možno zapožičať na otvorenie „vínneho sejfu“, ako aj degustačné súpravy – praktické závesné tašky s vínovými pohármi a knihou o VÍNNEJ CESTE – sú dostupné vo východiskových bodoch (za poplatok, skupiny iba pri objednaní vopred).

Viac zájazdov okolo východiskového bodu