VAO – regionálna trasa A: Katzelsdorf – Lanzenkirchen – Bad Erlach

Pešia túra od Zámok Katzelsdorf, parkovisko do Bad Erlach, termálne kúpele Linsberg Asia Therme

To view this content, you need to accept our Cookies. Change Cookie Settings

Vlastnosti
  • vyhliadky
  • možnosť občerstvenia
  • vhodné pre rodiny s deťmi

Detaily pre: VAO – regionálna trasa A: Katzelsdorf – Lanzenkirchen – Bad Erlach

Krátky opis

Regionálna trasa A vedie pozdĺž rieky Leitha k jej prameňu, sútoku riek Schwarza a Pitten, a ponúka nádherné výhľady na vrch Schneeberg. Regionálne trasy sú súčasťou siete turistických chodníkov Viedenského alpského oblúka (VAO). Putovanie po týchto trasách vás privedie k jedinečným výhľadom a postrehom. Regionálne trasy sa pripájajú k turistickému chodníku po Viedenskom alpskom oblúku. Výsledkom sú okružné túry v kombinácii s diaľkovou turistickou trasou.

Opis

Na tejto trase formuje krajinu plochá Viedenská kotlina. Navzájom sa tu striedajú široké polia s osamotenými lúkami a rozptýlenými hájmi. Táto krajina ponúka výhľad doďaleka a umožňuje vyniknúť prezieravosti! Táto krajina je navyše srdcom, okolo ktorého sa vinie Viedenský alpský oblúk. Na tejto trase kráčame popri rieke Leitha k jej prameňu, sútoku riek Schwarza a Pitten! Hneď na začiatku putovania sa nám naskytnú dva najkrajšie výhľady na takmer celý alpský oblúk v strede s vrchmi Sonnwendstein a Schneeberg. Druhý výhľad je snovým fotomotívom s korytom rieky Schwarza v popredí a vrchom Schneeberg v pozadí.

Počiatočný bod túry

Zámok Katzelsdorf, parkovisko

Cieľový bod túry

Bad Erlach, termálne kúpele Linsberg Asia Therme

Opis trasy VAO – regionálna trasa A: Katzelsdorf – Lanzenkirchen – Bad Erlach

Regionálna trasa A začína priamo pred zámkom Katzelsdorf. Prvé metre vedú späť na hlavnú cestu a smerom na východ k Leithe. Pred dreveným mostom cez Leithu, oproti kaplnke Jána Nepomuckého, odbočíme vpravo na ulicu Augasse smerom na Lanzenkirchen (tiež cesta KA1 a KA2). Cesta vedie priamo na príjemný lesný chodník. Asi po 20 minútach prejdeme po pravej strane cez potok Mühlbach a za mostom odbočíme doľava (tiež cesta LA2). Kráčame po turistickom chodníku, ktorý nás stále znovu a znovu vedie k rieke Leitha. Na okraji obce Kleinwolkersdorf vedie chodník na asfaltovú uličku Weidengasse. Prejdeme pod Wiener Neustädter Straße a pokračujeme rovno smerom na Lanzenkirchen a Bad Erlach. Kúsok pred centrom v Lanzenkirchene zbadáme po ľavej strane niekoľko štrkových ostrovčekov popri rieke Leitha, na ktorých sa príjemne oddychuje počas horúcich letných dní. Prejdeme cez ulicu Ofenbachstraße, napravo je lanzenkirchenské hlavné námestie a farský kostol, ďalej ideme po asfaltovej ceste popri Leithe. Trasa pokračuje po vyšliapanom chodníku a vedie ako turistický chodník Leitha pozdĺž rieky. Niektoré ľahko dostupné štrkové ostrovčeky lákajú za horúcich dní poleňošiť si a okúpať sa v Leithe. Zakrátko prídeme k prameňu Leithy na sútoku riek Schwarza a Pitten, po pravej strane vidíme pamätnú tabuľu prameňa a tri čarodejnice z Leithy. Pokračujeme doprava na hlavnú cestu v Haderswörthe. Možnosť občerstvenia nám ponúka hostinec Mühlendorfer po pravej strane. Na hlavnej ceste však odbočíme vľavo. Kráčame po úzkom chodníku vedľa cesty cez koľajnice ku kruhovému objazdu, kde pokračujeme doľava na Bad Erlach. Ešte pred koľajnicami vedie doprava značený chodník ku kúpeľom Linsberg Asia Therme, a tým na koniec regionálnej trasy A, rovno pred sebou vidíme železničnú stanicu Bad Erlach. V Bad Erlachu prídeme k chodníku na Viedenský alpský oblúk, ktorý vedie odtiaľto do Pittenu a Thernbergu. V opačnom smere vedie trasa cez pohorie Rosaliengebirge späť do Katzelsdorfu.

Príchod

Z Viedne alebo Grazu po diaľnici A2 odbočte pri Wiener Neustadt na S4 smerom na Eisenstadt a zvoľte výjazd Katzelsdorf. Potom odbočte doprava a v Katzelsdorfe sledujte značenie smerom k zámku Katzelsdorf.

Parkovanie

Parkovanie je možné na nádvorí zámku Katzelsdorf.

Choďte vlakom alebo autobusom napríklad cez Wiener Neustadt na stanicu Katzelsdorf.

Bližšie informácie nájdete na www.oebb.at

Ďalšie informácie / odkazy

Vydajte sa aj na ďalšie túry:

VAO – regionálna trasa B: Krumbach – Maria Schnee

Viedenské Alpy v Dolnom Rakúsku, www.wieneralpen.at, +43/2622/78960

Turistická informačná kancelária termálne regióny, www.thermengemeinden.at, +43/2627/81362

Vybavenie

Vždy si so sebou zoberte príslušné mapy. Na túru si obujte vhodnú pevnú obuv, zoberte si so sebou ochranu proti slnku aj proti dažďu, ako aj vodu a nejakú maličkosť na zjedenie. Nezabudnite na svoj mobilný telefón a uložte si doň číslo linky tiesňového volania horských záchranárov: 140

Bezpečnostné opatrenia

Chceme, aby vaše túry po Viedenských Alpách boli krásnym a bezpečným zážitkom. Preto vás, prosíme, aby ste dodržiavali nasledujúce pokyny:

Príprava

Pri voľbe trasy sa uistite, či zodpovedá vašim skúsenostiam, ako aj vašej kondícii. Vopred sa informujte o predpovedi počasia na daný deň. Počasie sa v horách dokáže meniť prekvapivo rýchlo. Preto na cestu vyrážajte vždy s potrebnou výbavou (napr. ochrana proti dažďu).

Skontrolujte si, či sú chaty a oddychové stanice, ktoré po ceste chcete navštíviť, otvorené. Pred cestou niekoho informujte o výbere svojej trasy a predpokladanom návrate.

Mapa doporučená

Freytag & berndt WK 023

Tip autora

Spojte svoju túru s pobytom v termálnych kúpeľoch Therme Linsberg Asia. Počas horúcich letných dní si môžete ovlažiť nohy v rieke Leitha.

Viac zájazdov okolo východiskového bodu